Anger management. Deluxe

Jag har haft en dålig tid ett tag. Torsdag-fredag var nog nästan värst och jag trodde jag skulle explodera. Eller implodera. Jag är ju inte en person som gör mycket väsen av mig, har jag hört. Jag är alltid snäll och go och rar och tyst och .. ja ni fattar.
Torsdag-fredag hade jag nästan lust att smälla till nån. Jag har varit på så fruktansvärt dåligt humör att jag nästan haft ont i käkarna för att jag pressat samman tänderna så mycket.

Och det finns ju några alternativ till varför. Kanske beror det bara på ett. Kanske beror det på alltihop. Vem vet, inte jag.

1. Det är länge sen jag hade ett raseriutbrott. Senast var väl där kring 2007 tror jag? Det är inte bra att lägga locket på om man är arg eller upprörd. Samtidigt så får man ju inte hålla på att skrika åt och slå folk heller. Känns lite som en tvärtomversion av DLK's Hat. "Kärlek, kärlek, kärlek men vad gör du med ditt hat?". Eller så. (Orginalet går ju, som alla förhoppningsvis vet, "Hat och hat och hat, men vad gööööööör du av din kärlek?".) (lyssna på den vetjag)

2. Folk är bara överjävligt jävliga bara för att vara överjävligt jävliga.

3. Det är snart jul.

4. Jag har börjat köra nutrilett-diet, vilket kan göra mig en aning mer lättretlig.

5. Det är en fis som satt sig på tvären. Eller ja...
 
Men nu är jag i Burträsk, så på måndag kommer jag vara lugn och harmonisk. Eeeeeeller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0