Smått är väl att underdriva.

I helgen är jag hemma i Burträsk hos min högt älskade mor. Jag tar inte alls till vara på tiden som jag är här så gott som jag borde. Jag gick isäng 22 igår. Förklarligt, då jag började jobba 6. Och sov. Tills klockan var kvart i ett idag. Jag vaknade innan, där kring sju första gången. Men som sagt, låg kvar till strax innan ett.

Väl spenderade timmar. Vi åkte till Burträsk, handlade och sen vet jag inte vad vi gjort. Gått. En timme igår och en timme idag har vi gått, jag och min mor. Då hinner man prata om alla de möjliga och omöjliga sakerna. Igår pratade vi om buskörning. Idag om vad mina forna klasskamrater pysslar med.

Vi har ätit gott. Jag har druckit lite vin och konstaterat, ännu en gång, att det inte är nåt för mig. Jag måste ha druckit bra nog mycket innan för att kunna dra i mig ett glas. Inte helt värt det alltså. I helgen har jag konstaterat också att jag borde lyssna mer på vissa artister.
Igår såg vi Doobidoo. Och då insåg jag att jag kanske ska lyssna på lite mer Ledin. Kanske. Jag vet inte. Och idag har vi sett på Så mycket bättre. Och insett att såväl Magnus Uggla som Olle Ljungström är smått geniala.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0