Oeffektivt.

Jag har varit väldigt oeffektiv idag. Jag steg upp där kring... kvart i två tror jag väl. Med lagomt dåligt samvete. Sen diskade jag, tvättade jobbarkläderna, åt frukost. Sen for jag till babe's jobb och vi bytte däck.

Då kom babe på att vi kanske lika gärna skulle kunna byta olja när vi likase hade den på liften. Min plugg har ju varit, som vissa kanske vet, lite runddragen, fastrostad... Orubblig. Så vi testade med en rörtång, för att det har pappa sagt fixar aaaaallt. Gick inte. Inte med papegojtången heller (vad är det ens?).

Så babe kom på att vi ska såga bort muttern och svetsa på en ny. För det är det enda man kan göra. "är jag rätt så säker på". Jag skeptisk. Men det gick. Och nu sitter den nya pluggen där och imorgon ska vi byta olja och filter.
För dom hade inte filter. Och macken säljer inte filter, tydligen. Hur dumt är inte det då.

Sen har jag fått dra information ur min sambo idag. "Jaha, har jag inte berättat det?". "Har jag berättat att han ska opereras då? nähä.". Försvaret var att "du har ju inte frågat". Nänä, men hur lätt är det om man inte vet VAD man ska fråga efter?!? Suck.. karlar alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0