Okey. Not okey. Okey.

I veckan har vi gått på det nya schemat. Vilket innebär en mindre ledig dag för mig, och fler tidiga morgnar. Ganska många fler. Hela två stycken bara den här veckan. Och två nästa. Det positiva är väl att man kanske faktiskt kan få en dygnsrytm som fungerar hyfsat.

Och, jag hinner nog (jag vet inte än för att det är inte beprövat än så länge) göra mer saker efter jobbet så jag faktiskt kan vara ledig när jag är ledig. Men det är, som sagt, inte beprövat ännu. Jo, igår så tvättade jag efter jobbet. Snörde in en hel massa svarttvätt i tvättmaskinen och körde igång. Jag tror att det kan ha blivit liiiite för mycket och att jag kanske borde kört två omgångar men nu blev det som det blev. Den lät plågad. Tvättmaskinen alltså. Och i torktumlaren ligger det tvätt, så jag fick hänga upp skiten. (För det går snabbare än att ta ut den rena, torra tvätten ur tumlaren) (Smart elin, smart).

Igår var en sån dag som inte var helt okej. Jag vaknade 40 minuter innan väckaren ringde. Och det är inte helt okej om väckaren ändå ringer 4.20. Men, trots att jag var rätt pigg så somnade jag om. Och var inte alls lika pigg när klockan ringde och det var dags att faktiskt gå upp.
Och det tog ju faktiskt igen sig igår kväll, då jag kastade in handduken redan 20.10. Och somnade ganska omedelbart. Och sov, tills min underbare sambo kom hem där kring elva och väckte mig för att fråga ifall han skulle plugga i motorvärmaren åt mig. Han tyckte jag var otrevlig som snäste att jag var ledig. Jag tycker han var otrevlig som väckte mig för att fråga något så ovesäntligt när han visste att jag gått och lagt mig redan 3 timmar tidigare.

Så, jag vaknade halv tio idag. Jag sov alltså lite mer än vad en normal människa borde göra, vilket resulterade i att jag hade sjukt ont i huvudet när jag vaknade också. Jag tror jag måste ta och göra min Ekulfbettskena och se om det inte kanske blir bättre. Jag har ju en i skåpen men jag tycker dom är jobbiga att göra. Koka och tjollra på. Tar väl kanske 10 minuter. (Usch vad jobbigt!).

Jag har diskat, torkat diskbänken. Torkat borden. Vi äter ju mest, som civiliserade människor, i vardagsrummet. Framför teven eller datorn. Jag har plockat fram lite köttfärs. Både fläsk och nöt, tänkte göra storkok med köttfärssås. Bara för att.

Har inte gått ut och gått än. Det har varit så jävla kallt idag och jag tänkte att det förmodligen blir varmare när solen går ner. För det är så det funkar, eller hur?
Igår hade jag inga långkallingar och lånade freddevännen och gick med. Det blev kallt. Men en timme, ändock. Jag har tvättat mitt enda par med långkallingar, men dom är nog blöta fortfarande sen igår..... Så jag kanske borde leta åt mina lite för stora täckbyxor (dom var lite stora förra året, i år är dom väl försmå) (fattar inte varför) (kan bero på den enorma mängd choklad jag trycker i mig) (kanske).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0