Om jag kunde röra mig så skulle jag göra det.

Satt och såg Unga mödrar. Skulle gärna bytt kanal, men jag kan inte röra mig efter dagens motionspass. Ont i huvudet har jag också, men det hör inte till saken.

En av dom hade en son som fått astmatisk reumatit, som förvärrades av rök. (Men som, Viktigt, inte orsakats av det faktum att hon rökte. Inomhus.) Medicinen var dyr, så hon skulle behöva dra in på något. Och än fast sonen blev sjukare av att hon röker så tänkte hon inte sluta röka, bara börja röka utomhus istället. För att hon kände sig inte redo att sluta.
Hon skulle måsta vara "mentalt föreberedd".

Dessuom blev hon rådd att gå till en psykolog eftersom hon dampat loss på sjukvårdspersonalen när hon trodde att sonen skulle dö. Men, hon ville gå till en psykolog när hon vara redo.

Ska man göra någon när man är redo så blir det oftast inte gjort. Man gör det för att man måste. Vissa är ju bara ... snorungar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0