To do today

Har en lista på 11 saker jag ska göra idag. Lättare saker. Saker som egentligen inte tar så jättelång tid att göra.

Sätta in räkningar i pärmen, t ex.
"Inventera frysen". Bra punkt, nu vet jag vad jag har precis i frysen - för att kunna göra en annan punkt på listan. Nämligen "matlista". Matsedel. Kanske det heter förresten. Så jag kan planera inköpen och spara pengar. Jag har sett lite för mycket lyxfällan.
Vika tvätt.
Tvätta. Tar väl lite mer än 10 minuter, men det är kul om man får kryssa av nåt.
 
Dom fyra har jag gjort. Eller håller på med. Tvätta är ju.. ja.
Nyss bockade jag av femte punkten. Ringa icabanken så jag kan börja sätta in pengar på icakortet och betala med det så jag får rabatt. Det kommer ett inbetalningskort här nån dag framöver. Såhär efter två år har jag fått tummen ur. Bra där elin.

Jag hatar att ringa till såna kundtjänster. Ica eller ikea eller vars man nu ska ringa för man vet aaaaldrig vem man får prata med. När jag ringde Ikea (vi alla minns väl det) så hamnade jag hos nån som talade småländska/skånska (såklart för att dom har ju sitt huvudkontor där nere). Och dom pratar ju så .. konstigt att man nästan inte fattar vad dom säger, också vill man ju inte "Va? va? Ursäkta mig, vad sa du nu?".
Hon jag pratade med kanske inte fattade vad jag sa heller så det kanske var därför det blev fel. Or not. Jag pratar väl hur klart och tydligt som helst, alla gånger. Mmmmmhm.
Han jag pratade med nu pratade ganska grötigt. Och lät inte jätteengagerad heller. Men, jag ringde ju visserligen bara kort innan dom får gå hem. Men det är inte så jättemycket som kan gå snett egentligen. Och han sa ju, tror jag(?), att det skulle komma en inbetalningsblankett framöver. Mission completed.

Nu ska jag gå vidare till någon av dom andra mindre jobbiga punkterna.
Koka mormorsaft.
Koka sylt.
Handla. Jag måste handla först för jag har slut socker och man måste ha MASSA socker till mormorsaft. Det känns som att det inte kommer vara lika gott som jag minns det. Bara en känsla. Särskilt när man vet att det är 2 kg socker i. Huhha.
Så ska jag rengöra hinken som jag hade blommor i i somras. Så jag kan ställa bort den, så den inte snöar över. Också kanske jag ska ställa bort cykeln, men då måste jag städa förrådet. Hååhåhjaja.
Hänga bort sommarjackorna är också en punkt. Det tar ju lång tid.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0