Ain't no mountain high enough

Jag känner mig helt död i kroppen. Uttröttad.
Har varit hög på någon slags underlig livsglädje hela veckan, så det är kanske baksmällan av det som kommit i helgen. Igår så vaknade jag 11 och mådde så jädra illa och hade ont i huvudet. Jag gissar på någon slags migrän eftersom det inte gick bort med alvedon eller pamol. Jag gick och la mig igen och steg upp kvart över fem igen tror jag. Och då gick jag och la mig på soffan och slötittade på teve. (Det går ju verkligen ingenting bra på teve på helgerna). (Förrutom söndagskvällarna). Roger ringde tjugo över sju och sa att han var påväg hem.

Han fick ta med pizza. Sen for vi och bytte termostat på den röda faran. Saaben alltså. Så nu har jag värme i bilen, tjoho! Var tänkt att vi skulle byta eltjosanhoppsanuttag (till motor- och kupévärmare. Ni vet. Men det blev inte. Stolparna funkar väl ändå inte förrän i .. Oktober? November? Så var det iallafall på förra stället.

Idag har jag lekt hemmafru, gjort köttsoppa med klimp och en veckosallad. Råkostsallad tror jag den även är känd som. Eller är det en annan sallad? Hmm.

Iallafall. Min helg har varit lugn och jag har inte haft lust att göra någonting alls. Inte spela tv-spel. Inte motionera. Inte äta. Jag har bara velat sova, för att det ska bli vecka och man ska ha nåt att göra igen. Samtidigt så vill man vara ledig så man kan göra något. Usch... Måste vara mörkret som gör en så ... trött.

Jag hoppas jag får en till vecka med ett sånt där livsglädjerus. Det var ganska najs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0